Kwestionariusz

Kwestionariusz RMP składa z się z 128 pytań.

Spełnia 5 naukowych kryteriów odnoszących się do badań psychometrycznych:

      • trafności
      • rzetelności
      • standaryzacji
      • obiektywności
      • znormalizowania

Profil motywacyjny jest względnie stały w czasie, tzn. może ulec zmianie, ale w niewielkim stopniu.  W trakcie życia nasze potrzeby mogą się bardziej uwidocznić, jednak rodzimy się z głównymi tendencjami.

Więcej informacji o rzetelności testu i badaniach test-retest można przeczytać w publikacjach profesora Stevena Reissa:

havercampreiss_2003testretestvalidity (reissprofile.pl)

RMP został zaadoptowany w Polsce zgodnie z zaleceniami profesora Reissa. Posiada aktualne normy, które są na bieżąco weryfikowane.  Aktualne normy pochodzą z 2022 roku.

Reiss Motivation Profile® otrzymuje najnowsze normy! (reissprofile.pl)

Opis 16 motywatorów:

      • władza– potrzeba przywództwa, wywierania wpływu
      • niezależność– potrzeba przynależności emocjonalnej do grupy
      • ciekawość – potrzeba zdobywania nowej wiedzy
      • uznanie – potrzeba akceptacji
      • porządek – potrzeba planowania, klarownych zasad
      • gromadzenie – potrzeba zbierania, przechowywania rzeczy
      • honor – potrzeba przestrzegania zasad
      • idealizm – potrzeba angażowania się w sprawy społeczne i dobro wspólne
      • kontakty społeczne – potrzeba częstych kontaktów z ludźmi
      • rodzina – potrzeba sprawowania opieki, wychowywania dzieci
      • status – potrzeba przynależności do elitarnej grupy
      • rewanż – potrzeba konkurowania z innymi
      • piękno – potrzeba estetyki i zmysłowości
      • jedzenie – potrzeba delektowania się posiłkami
      • aktywność fizyczna – potrzeba wysiłku fizycznego
      • spokój – potrzeba stabilizacji emocjonalnej i bezpieczeństwa

Motywatory przyjmują wartości od -2.00 do +2.00. Oznaczone są w kolorach:

      • granatowy: wysoka wartość od (od +0,08 do +2.00)
      • pomarańczowy: średnia wartość (od -0,79 do +0,79)
      • niebieski: niska wartość  (od -2,00 do -0,08)

Większość populacji (60%) osiąga wyniki w zakresie od – 0,79 do +0,79 (kolor pomarańczowy). Wartości przedstawione w kolorach niebieskim i granatowym występują u 20% populacji. w związku z tym, że są mniej popularne i bardziej charakterystyczne, są nazywane driverami motywacyjnymi.